Dodaj postanowienie Dodaj postanowienie

Left Arrow IconPreviousRight Arrow IconNextPlus IconExpandMinus IconCollapseMagnifying Glass IconSearch

Postanowienia wg branż

BranżaLpData wyrokuSygnaturaSądPowódPozwanyPostanowienie niedozwoloneData wpisuUwagiCan be sorted ascending
Show details for Usługi bankoweUsługi bankowe
Show details for Usługi finansoweUsługi finansowe
Show details for Usługi internetoweUsługi internetowe
Hide details for Usługi telekomunikacyjneUsługi telekomunikacyjne
20810/13/2004Sygn. akt XVII Amc 62/03Sąd Okręgowy w Warszawie Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówTomasz WojciechowskiPOLKOMTEL S.A. w Warszawie„W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji dotyczącej rachunku telefonicznego kwota podlegająca zwrotowi zostanie zaliczona na poczet istniejących lub przyszłych zobowiązań Abonenta”01/06/2005
797Microsoft Word Icon03/14/2005Sygn.Akt XVII AmC 21/04Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówTele 2 Polska Spółka z o.o. w Warszawie„Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług wynikłe z faktu niewłaściwego funkcjonowania sieci telekomunikacyjnych innych operatorów telekomunikacyjnych”07/04/2006
965Microsoft Word Icon10/02/2006Sygn. akt XVII AmC 110/05Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPowiatowy Rzecznik Konsumentów w PoznaniuPolkomtel S.A. w Warszawie„W przypadku usunięcia blokady aparatu telefonicznego z pominięciem zasad określonych w § 7 pkt 2 Użytkownik MixPlus traci prawo do bezpłatnej obsługi serwisowej aparatu telefonicznego w ramach (...) uprawnień z tytułu niezgodności z umową”12/08/2006
966Microsoft Word Icon10/02/2006Sygn. akt XVII AmC 110/05Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPowiatowy Rzecznik Konsumentów w PoznaniuPolkomtel S.A. w Warszawie„W przypadku usunięcia blokady aparatu telefonicznego z pominięciem zasad określonych w § 6 pkt 2 Abonent traci prawo do bezpłatnej obsługi serwisowej aparatu telefonicznego w ramach (...) uprawnień z tytułu niezgodności z umową”12/08/2006
983Microsoft Word Icon11/14/2006Sygn. akt XVII AmC 71/05Sąd Okręgowy w Warszawie – Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówPolkomtel S.A. w Warszawie„Okres wypowiedzenia liczony jest od dnia złożenia w punkcie sprzedaży (obsługi) wypowiedzenia umowy lub dnia wpłynięcia do Działu Obsługi Klienta listu poleconego zawierającego wypowiedzenie umowy”01/08/2007
149603/16/2006Sygn. akt XVII AmC 59/05Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówDariusz Kowalczuk Telekomunikacja Polska Spółka Akcyjna w Warszawie„ Właściwym do rozstrzygania sporów wynikających z niniejszego regulaminu jest Sąd powszechny właściwy miejscowo dla miejsca zawarcia umowy. ”09/10/2008
151209/04/2008Sygn. akt XVII AmC 28/08Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPowiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu PodlaskimMultimedia Polska - Południe S.A. w Gdyni„Umowa Abonencka może być rozwiązana przez Operatora z zachowaniem 1 - miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.”10/30/2008
151309/04/2008Sygn. akt XVII AmC 28/08Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPowiatowy Rzecznik Konsumentów w Radzyniu PodlaskimMultimedia Polska - Południe S.A. w Gdyni„Operator może jednostronnie, bez zachowania okresu wypowiedzenia rozwiązać Umowę Abonencką (…) w przypadku, gdy zastosowana przez Operatora technologia nie pozwoli na osiągnięcie w Lokalu wymaganych parametrów łącza telekomunikacyjnego lub gdy parametry te ulegną, z przyczyn niezależnych od Operatora, pogorszeniu.”10/30/2008
155304/26/2007Sygn. akt XVII AmC 85/06Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówSławomir OlszewskiPolska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o. o. z/s w Warszawie„Operator może rozwiązać umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych (...) bez odszkodowania (...) w razie utraty przez Operatora wymaganych prawem uprawnień, zezwoleń lub pozwoleń co powoduje, że dalsze świadczenie usług telekomunikacyjnych jest niemożliwe lub istotnie utrudnione.”02/13/2009
173906/10/2009Sygn. akt XVII AmC 423/09Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówStowarzyszenie Na Rzecz Ochrony Praw Konsumentów w Gorzowie WielkopolskimRyszard Kałużny prowadzący działalność gospodarczą pod nazwa Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe Bluel Ryszard Kałużny w Twardogórze"Operator ma prawo naliczać opłaty związane z powiadamianiem Abonenta o istniejących zaległościach w opłatach, ustawowych odsetek karnych, oraz kosztów za ponowne przyłączenie."10/30/2009
176709/16/2008Sygn. akt XVII AmC 13/08Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPowiatowy Rzecznik Konsumentów w Mińsku Mazowieckim oraz Zbigniew KrólTele2 Polska sp. z o.o. w Warszawie"Tele 2 uprawniona będzie do (…) obciążania Klienta kosztami wzywania go do zapłaty (w wysokości określonej w cenniku). Klient zobowiązany będzie do pokrycia kosztów takiej procedury (w wysokości określonej w cenniku). Wniesienie reklamacji nie wstrzymuje obowiązku zapłaty reklamowanej należności11/20/2009
176809/16/2008Sygn. akt XVII AmC 13/08Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPowiatowy Rzecznik Konsumentów w Mińsku Mazowieckim oraz Zbigniew KrólTele2 Polska sp. z o.o. w Warszawie"Koszty wzywania do zapłaty w przypadku opóźnienia w zapłacie należności (par. 4 ust. 6 Regulaminu) wynoszą 10 zł (kwota nie podlega VAT). Koszty procedury windykacyjnej wynoszą 15% kwoty netto windykowanej należności (kwota nie podlega VAT)"11/20/2009
1807Microsoft Word Icon10/27/2009XVII AmC 46/08Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówTelekomunikacja Polska Spółka Akcyjna w Warszawie"TP może doliczyć do faktury za bieżący okres rozliczeniowy wartość usług z poprzednich okresów rozliczeniowych, jeżeli opłaty te w wysokości zgodnej z cennikami TP nie zostały uwzględnione w fakturach za te okresy - bez dodatkowego powiadomienia, zgodnie z wymaganiami przepisów podatkowych"12/21/2009
194611/18/2009XVII AmC 300/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówStowarzyszenie Towarzystwo Lexus w PoznaniuTelefonia DIALOG S.A. z siedzibą we Wrocławiu"Udostępnienie pełnego zakresu usług po jednostronnym wyłączeniu z powodu nieregularnych opłat za usługi (..) - 24,40 PLN brutto"05/25/2010
194711/18/2009XVII AmC 300/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówStowarzyszenie Towarzystwo Lexus w PoznaniuTelefonia DIALOG S.A. z siedzibą we Wrocławiu"Ponowne włączenie do sieci urządzenia telekomunikacyjnego uprzednio wyłączonego z powodu nieuregulowanych opłat za usługi (...) - 61,00 PLN brutto"05/25/2010
194811/18/2009XVII AmC 300/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówStowarzyszenie Towarzystwo Lexus w PoznaniuTelefonia DIALOG S.A. z siedzibą we Wrocławiu"Udostępnienie pełnego zakresu usług po jednostronnym wyłączeniu z powodu nieuregulowanych opłat za usługi (...) - 24,40 PLN brutto"05/25/2010
194911/18/2009XVII AmC 300/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówStowarzyszenie Towarzystwo Lexus w PoznaniuTelefonia DIALOG S.A. z siedzibą we Wrocławiu"Jednorazowa opłata za Udostępnienie pełnego zakresu usługi po wcześniejszym ograniczeniu jej dostępności z powodu nieuregulowanych opłat (...) - 24,40 PLN brutto oraz: Jednorazowa opłata za Ponowne włączenie usługi po wcześniejszym jej wyłączeniu z powodu nieuregulowanych opłat (...) - 61,00 PLN brutto"05/25/2010
195505/19/2008XVII AmC 268/07Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówŁukasz ĆmielaTele2 Polska Sp. z o.o. w Warszawie"W przypadku opóźnienia w zapłacie należności, TELE2 uprawniona będzie do (...) obciążenia Klienta kosztami wzywania go do zapłaty (w wysokości określonej w cenniku)."05/25/2010Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 27 stycznia 2009 r. (sygn.akt VI ACa 1025/08)
Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 4 marca 2010 r. (sygn.akt I CSK 404/09)
195605/19/2008XVII AmC 268/07Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówŁukasz ĆmielaTele2 Polska Sp. z o.o. w Warszawie"W przypadku opóźnienia w zapłacie należności, TELE2 uprawniona będzie do (...) obciążenia Klienta kosztami wzywania go do zapłaty oraz postępowania windykacyjnego (w wysokości określonej w cenniku)."05/25/2010Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 27 stycznia 2009 r. (sygn.akt VI ACa 1025/08)
Wyrok Sądu Najwyższego z dnia 4 marca 2010 r. (sygn.akt I CSK 404/09)
200002/28/2008XVII AmC 104/07Sąd Okręgowy w Warszawie-XVII Wydział Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówJan ChrobakPolska Telefonia Cyfrowa Spółka z o.o. w Warszawie"Inne opłaty
- opłata za zawieszanie połączeń wychodzących z tytułu przekroczonego terminu płatności 36,60 zł z VAT (30 zł netto)
- opłata za zawieszanie usług telekomunikacyjnych z tytułu przekroczonego terminu płatności 61,00 zł z VAT (50 zł netto)
- pisemna informacja o zaległych należnościach 6,10 zł z VAT (5 zł netto)
08/23/2010Wyrok Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny, z dnia 8 grudnia 2008 r. (sygn. akt VI ACa 702/08)
2047Microsoft Word Icon11/24/2009XVII AmC 428/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówPolska Telefonia Komórkowa Centertel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie"Abonent zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Orange Biuro Obsługi Klienta o zagubieniu, kradzieży, zniszczeniu, uszkodzeniu lub utracie w inny sposób karty SIM (§19 ust. 2 Regulaminu) Orange Biuro Obsługi Klienta po przyjęciu tej informacji niezwłocznie blokuje kartę SIM w sposób uniemożliwiający korzystanie z usług świadczonych przez Operatora, nie przerywając naliczania abonamentu (§ 19 ust. 3 Regulaminu). Abonent zobowiązuje się pisemnie potwierdzić - na adres Orange Biura Obsługi Klienta lub faksem - w ciągu najwyżej 3 dni kalendarzowych, wcześniejsze telefoniczne zgłoszenie do Orange Biura Obsługi Klienta informacji o zagubieniu, kradzieży, zniszczeniu, uszkodzeniu lub utracie w inny sposób karty SIM (§ 19 ust. 4 Regulaminu). Orange Biuro Obsługi Klienta potwierdza Abonentowi datę i godzinę otrzymania pisma, o którym mowa w § 19 pkt 4 (§ 19 ust. 5 Regulaminu). Za opłaty wynikające z używania przez osoby trzecie zagubionej, skradzionej lub utraconej w inny sposób karty SIM, do momentu określonego w § 19 pkt 5, wyłączną odpowiedzialność ponosi Abonent (§ 19 ust. 6 Regulaminu)"10/21/2010Postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 28 września 2010 r. (sygn. akt VI ACa 182/10)
2048Microsoft Word Icon11/24/2009XVII AmC 428/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówPolska Telefonia Komórkowa Centertel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie"Operator zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych ze skutkiem natychmiastowym lub zawieszenia świadczenia usług telekomunikacyjnych, bez prawa do odszkodowania oraz bez wcześniejszego uprzedzenia Abonenta w przypadkach nie przedstawienia przez Abonenta wszystkich dokumentów wymaganych przez Operatora do zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, o których mowa w § 13 pkt 2-4 (§ 20 ust 3 pkt 3.3. Regulaminu)"10/21/2010Postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 28 września 2010 r. (sygn. akt VI ACa 182/10)
2049Microsoft Word Icon11/24/2009XVII AmC 428/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówPolska Telefonia Komórkowa Centertel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie"Operator zastrzega sobie prawo do wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych ze skutkiem natychmiastowym lub zawieszenia świadczenia usług telekomunikacyjnych, bez prawa do odszkodowania oraz bez wcześniejszego uprzedzenia Abonenta w przypadkach innego naruszenia przez Abonenta postanowień niniejszego Regulaminu, działania na szkodę Orange lub korzystania z usług telekomunikacyjnych Operatora niezgodnie z prawem lub umową (20 ust 3 pkt 3.6 Regulaminu)"10/21/2010Postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 28 września 2010 r. (sygn. akt VI ACa 182/10)
2050Microsoft Word Icon11/24/2009XVII AmC 428/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówPolska Telefonia Komórkowa Centertel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie"Jeżeli Abonent nie zapłacił należności za usługi telekomunikacyjne w terminie 30 dni kalendarzowych od daty płatności wskazanej w rachunku telefonicznym, Operator ma prawo zawiesić świadczenie wszelkich usług telekomunikacyjnych na rzecz Abonenta oraz wypowiedzieć umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych ze skutkiem natychmiastowym, bez prawa do odszkodowania ze strony Operatora z tytułu jednostronnego wypowiedzenia umowy i bez konieczności wcześniejszego uprzedzenia Abonenta (§ 20 ust. 12 Regulaminu)"10/21/2010Postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 28 września 2010 r. (sygn. akt VI ACa 182/10)
2051Microsoft Word Icon11/24/2009XVII AmC 428/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówPolska Telefonia Komórkowa Centertel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie"Za dzień wniesienia reklamacji pisemnej przyjmuje się dzień wpływu pisma reklamacyjnego, faksu lub e-maila do Orange Biura Obsługi Klienta (§ 32 ust 7 Regulaminu)"10/21/2010Postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 28 września 2010 r. (sygn. akt VI ACa 182/10)
2052Microsoft Word Icon11/24/2009XVII AmC 428/09Sąd Okręgowy w Warszawie-Sąd Ochrony Konkurencji i KonsumentówPrezes Urzędu Ochrony Konkurencji i KonsumentówPolska Telefonia Komórkowa Centertel spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie"Wszystkie reklamacje dotyczące usług świadczonych na podstawie niniejszego Regulaminu można zgłaszać telefonicznie, zgodnie z § 5 pkt 4.2 oraz pisemnie (osobiście, pocztą, faksem lub e-mailem) w każdej jednostce organizacyjnej Operatora oraz w każdym salonie Orange i salonie partnera Orange. Obowiązek niezwłocznego przekazania zgłoszenia do Orange Biura Obsługi Klienta ciąży na przyjmującycm zgłoszenia (§ 32 ust 3 Regulaminu)"10/21/2010Postanowienie Sądu Apelacyjnego w Warszawie VI Wydział Cywilny z dnia 28 września 2010 r. (sygn. akt VI ACa 182/10)
Left Arrow IconPreviousRight Arrow IconNextPlus IconExpandMinus IconCollapseMagnifying Glass IconSearch